INTEGRACJA |
Rys. Paweł Zając Ja i moi koledzy Mamy przyjemność podzielić się z Państwem informacjami na temat naszej szkoły, która jest miejscem przyjaznym i otwartym na sukces naszych podopiecznych. Włączanie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w proces nauczania oraz wychowania razem z dziećmi i młodzieżą pełnosprawną w szkołach ogólnodostępnych Rys. Grzegorz Nowak Moja szkoła |
|
WSZYSCY JESTEŚMY TWÓRCAMI INTEGRACJI |
W Szkole Podstawowej nr 51 z Oddziałami Integracyjnymi w Bytomiu kształcenie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zawsze było bliskie sercu osób kierujących pracą szkoły i pracujących w niej nauczycieli. Wieloletnie doświadczenie pedagogiczne zmierzające do wyrównania szans edukacyjnych uczniów (klasy wyrównawcze) oraz rosnące potrzeby środowiska lokalnego w zakresie zapewnienia prawidłowego procesu kształcenia i opieki nad uczniami niepełnosprawnymi w ramach ogólnodostępnej szkoły spowodowały, że po czasie intensywnych przygotowań (likwidacja barier architektonicznych, dostosowanie sal lekcyjnych do możliwości psychofizycznych uczniów niepełnosprawnych, poszukiwanie odpowiednich metod Dzień sportu |
|
PRACA Z CIAŁEM |
Dzieci dzieki elementm naturoterapii, zdrowej motywacji, ćwiczeniom korygujących ich postawę ciała w róznych pozycjach, laboratorium siebie usprawniaja swoje ciało oraz co za tym idzie swój umysł. więcej |
|
PRACOWNIA PRZYRODNICZA |
Pierwsze sianie w nowo otwartej pracowni przyrodniczej przez dzieci z klas integracyjnych. Pracowani funkcjonuje od niedawna, pod opieką pań Beaty Ślazok, Iwony Święcickiej i Julii Knapik dzieci poznają praktyczną stronę życia z przyrodą. Podlewają, przesadzają, sieją i dostosowują odpowiednie nasłonecznienie kwiatom doniczkowym. Już wkrótce zapraszamy na wystawę kwiatów. więcej |
|
REWALIDACJA |
Rewalidacja (łac. validus - silny, sprawny, re-powtórnie) to ciąg zabiegów dydaktycznych, wychowawczych, leczniczych, których celem jest jak najlepsze przystosowanie do życia społecznego. To zaspokojenie potrzeb biologicznych, psychicznych i społecznych jednostki, aby umożliwić jej wszechstronny rozwój – na miarę jej możliwości. Rewalidację można więc określić jako działanie zmierzające do najpełniejszego rozwoju poprzez długotrwałą działalność terapeutyczno -pedagogiczną. |
|
JA I MÓJ NIEPEŁNOSPRAWNY KOLEGA |
W roku szkolnym 2014/2015 w klasach integracyjnych, w których od września wspólną naukę rozpoczęły dzieci zdrowe i niepełnosprawne realizowany jest projekt więcej W roku szkolnym 2008/2009 nasza szkoła uczestniczyła w realizacji projektu Ja i mój niepełnosprawny kolega skierowanego do szkół i przedszkoli na terenie Bytomia, w których funkcjonują oddziały integracyjne i specjalne. Popołudniowez zajęcia o charakterze warsztatowym odbywały się raz w tygodniu i obejmowały integrację uczniów zdrowych i niepełnosprawnych poprzez formy aktywności plastycznej, muzycznej i ruchowej. Na zakończenie projektu efekty zrealizowanych w czasie warsztatów działań zostały zaprezentowane rodzicom podczas wspólnego spotkania. Forma integracji społeczności szkolnej poza zajęciami dydaktycznymi sprzyjała wzajemnej inspiracji, nawiązywaniu kontaktów społecznych z rówieśnikami oraz dorosłymi, odczuwania satysfakcji z udzielenia pomocy innym, identyfikowaniu się |
|